10.12.09

Madame Density' s Some Stories Unnamed Vol.1

Dokunuşlarımın bile bir koreografinin parçası olduğunu hissediyorum. Ve duygularımın teker teker kategorize edildiğini, her çatlağı atlattığımızda… Köprü yapım çalışmasında iki beton bloğu arasında sıkışıp nefessizlikten bağıra bağıra yitip giden iki işçiyi düşünüyorum bir an; ölüm korkusuyla. Aklıma ancak sıkışıklık, demir bakire, nefessizlik, klostrofobi gibi konu başlıkları geliyor.

Çok klişe olduğundan; saatin akrep-yelkovan figürlerini kullanmamaya karar veriyorum. Öyle değil belki ama kendimi daha çok saatin mekanik aksamıyla camı arasına sıkışmış gibi hissediyorum. O daha iyi, daha mantıklı. Akreple yelkovan arasına sıkıştığımı hayal edemiyorum çünkü: sanki insan oraya sıkışırsa o ‘ikisi’ cellat gibi davranır, anlaşıp makas olup insanı belinin orta yerinden keserlermiş gibi geliyor.

“Kafamın orta yerine kuş gibi bırakayım intihar komandosunu” diyorum. Duygularım, az evvel kategorize olduklarından, dosyaları karıştırıp şu andakinin hangisi olduğunu bulamıyorum. Duruma göre değil, alfabetik dizmişler onun bununkiler! Hissettiğim her neyse, örneğin ‘sıkışıklık’ olsun adı; onun etkisiyle maymunlaşasım geliyor, yorganın altına girip çadır yapmak falan. Ama o göz, asıl içine intihar komandosunu bırakmam gereken göz, tepeden mordor gibi bana bakıp duruyor. Ulan nerden geldi benimsetti kendini bana şu nazar? Korkuyorum mütemadiyen.

Yarı-maymunlaşarak, yatak evimmiş gibi davranıyorum. En kuytu köşesine çekilip ‘gözün’ yaydığı lazervari huzmelerden kendimi sıyırınca nihayet güvende hissediyorum. Ya da belki huzurlu, sakin, dingin, bezgin hatta yorgun bile hissediyor olabilirim. Çünkü o an ‘dosyalarımdan’ güven öne atıyor kendini, ondan ‘güvende’ hissediyorum. Oysa arama yapsam belki 472 sonuç çıkabilir, duruma göre…

Planlı buluşmalar, demir bakirenin kapanma hızını ne kadar artırır? Kapandığında nefessiz ne kadar yaşanır? Biri kapağı açıp nefes almanı sağlarsa, demir bakireye seni geri atan yine aynı kişi mi olur? Atması ne kadar sürer? Sen bu arada ‘dosyalarından’ gerçekte ne hissettiğini bulabilir misin?

“Bulutlar altında gözlerinize bakmaktan sıkıldıysanız, bir tabut içinde edep yerlerinize de bakabilirsiniz pek tabi!”
St.Density

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder